Sayfalar

24 Haziran 2013 Pazartesi

Kore'nin Güzellik Standartları-Kore'de güzel misiniz?

Evett...İlk yazımın güzellik standartları olması tuhaf olucak ama Güney Kore hakkında tuhafıma giden bir konudan başlamak istedim yazıma.O da Güney Kore'de güzellik standartları.

Hiç bilmeyenler için şunu demeliyim ki güzellik tanımı Türkiye'dekinden oldukça farklı.Aslında Türkiye'de tam anlamıyla bir güzellik standardı olduğunu sanmıyorum,herkesin beğenisi başka.Benim Allah'ın kırosu dediğim bir insana,arkadaşlarım ölüp bitebiliyor.Benim oha diye triplere girdiğim erkeğe de arkadaşlarım burun kıvırabiliyor.

Peki Kore'de işler böyle mi yürüyor? Açıkcası ben böyle sanıyordum.Sonuçta zevk herkesin farklıdır yani...Ancak Kore'de güzellik tanımı daha çok tek bir tanıma kayıyor.Ne bunlar:

-V line,S line,X line cart line curt line...(Bizde daha tanımı bile olmayan vücut şekilleri için bütün alfabeye isim vermişler)
-Büyük gözler ve çift göz kapağı(double eyelid)
-Zayıf (Zayıf derken sırık gibi zayıf)
-Açık ten(Ne kadar beyaz o kadar güzel)
-Küçük bir surat gibi...


Öncelikle yüz kısmından başlamak istiyorum.Bahsedeceğim şey V line,yani yüzünüzün çene kısmının V şeklinde olması.Resimde de görüldüğü gibi.V line için çenesini kırdırıp güzelleşmeye çalışan ya da V şeklinde gözüksün diye boyun altlarına bazı şeyler takan birçok Koreli var.V line en güzel yüz şekli sayılıyor.Eğer yüzünüz biraz daha yumurta biçmindeyse(oval) -SNSD üyesi Yoona gibi- bu da tatlı sayılıyor.


 Yüzle ilgili bir diğer önemli şeyse küçük olması.Eğer küçük bir suratınız varsa Kore'de çok iltifat alıyormuşsunuz.Bazı programlarda övgü olarak küçük bir suratı var felan diyerek övüyorlardı ünlüleri.Meğersem bu yüzdenmiş. :D

Gözler,gözler ve gözler....Koreliler yüzyıllardır çekik etiketine maruz kaldıkları için göz konusunda bir komplekse sahipler.Burda ne kadar inkar etseler de Avrupalılara özendikleri kesin.Çünkü büyük gözlü olmak çok önemli Koreliler için.Bunla da ilgili estetik ameliyatları çok popüler.Gözlerle ilgili önemli bir madde de ''double eye lid''dediğimiz bizde doğuştan var olan ve az Asyalı'da olan bir şey.
Bazı Koreliler bunun için ameliyat olurken,bazıları göz kapaklarını yapıştıran bir çeşit uhu kullanıyor.


Uzun boylu olmak,uzun bacak ve kollaırn olması(X line) da vücud için önemli bir unsur.Ayrıca vücud kıvrımı içinde de S line seviliyor.Şekildeki resim S line.
Ne kadar beyaz o kadar iyi derken ciddiydim.Bizde yanık ten trend haline gelmişken,Koreliler güneşlenmiyorlar bile.Bi de beyazlatıcı fondotenler,beyazlatıcı kremler vs kullanıyorlar.Bunun sebebi eskiden işçi sınıfı halkın tarlada çalışıp yandığından koyu tenli olması ve asil dediğimiz kısmın da bu yüzden beyaz kalması.
Valla açıkcası en azından bana tutuyo dedim bu standartlar bunları ilk öğrendiğimde.Beyaz tenliyim,S line,X line da var.Yüzüm oval.Bi tek sırık gibi değilim ve olmam da.Size neler tutuyor?Yorum bırakmayı unutmayın!

Yazar:Crystal



12 yorum:

  1. Vline'nın nesine tapıyorlar bunlar ya :D
    Hiç hoş değil bence :D Bu kadar sivri olanı değilde daha yuvarlaksı olanı daha hoş geliyor benim gözüme :D
    Uhu olayını ilk kez duydum ve şok geçirdim o ne ya yapışık yapışık gezilir mi Allahtan koreli hatunlara sabır diliyorum :D
    Şöyle bir bakınca uzun ince bacaklar ve zayıflık haricinde kore de beğeni toplayabilirdim diye düşünüyorum ahaha :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha toplarsın beğeni.Korelilerin hepsi de bi SNSD üyesi değil sonuçta. :D
      V line'ı geç ben kafa şekli takıntılarını anlamadım yani nesi bu kadar önemliyse herkese başka yakışır sonuçta :D Bana V line koyarsan mal gibi gözükürüm örneğin sjdahdahsj

      Sil
  2. Bir tek beyazlık konusuna ve uzun boya katılıyorum. Gerçekten hayran kalıyorum bu konuda onlara ama çok zayıf olanlarını hiç güzel bulmuyorum. Hatta bazıları o kadar zayıf ki vücutlarında kıvrım bile yok!
    Yine de seviyorum, beğeniyorum o ayrı bir şey :P
    He bir de artık göz ameliyatı onlarda ameliyat sayılmıyor ki. Çünkü herkes yaptırıyor...

    YanıtlaSil
  3. aynen...Her birşey uyuyor :D tek koreye gitmek kaldı..O biraz zor işte .ss

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle yazınız çok güzel olmuş ^-^
    Yazıda bir çok ley bana uymuyor. -_-
    Sadece uzun boy zayıflık vücut hatları ve iri göz. Fakat v line ve küçük yüzle alakam yok zaten burnum yüzüme göre baya büyük koreliler estetik yaptırttıkça bizim oradaki güzellik oranımız düşüyor çok kötü -_- neyse vücut olarak beğenilebilirim sanırım Koreye gidebilirsem kar maskesiyle gezeceğim. Shhdjdhdj

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii beyaz da değil yüzüm buğday ayrıca su çiçeği ce sivilce izleri *-* berbetım kesinlikle gitmem

      Sil
  7. Öncelikle yazınız çok güzel olmuş ^-^
    Yazıda bir çok ley bana uymuyor. -_-
    Sadece uzun boy zayıflık vücut hatları ve iri göz. Fakat v line ve küçük yüzle alakam yok zaten burnum yüzüme göre baya büyük koreliler estetik yaptırttıkça bizim oradaki güzellik oranımız düşüyor çok kötü -_- neyse vücut olarak beğenilebilirim sanırım Koreye gidebilirsem kar maskesiyle gezeceğim. Shhdjdhdj

    YanıtlaSil
  8. Ne diyim çift göz kapağı var uzun kol boy bacak var çenem 'v' şeklinde bi tek esmerim tek eksigim o :)

    YanıtlaSil
  9. gelecekten geldım bts populerlesecek veee 2020 kabus dolu gececek 2021 de ne olacagını bılmıyom daha dun gırdık OKOCMJJSKOSVPSPŞO

    YanıtlaSil
  10. Sadece hafif kilom var onun dışında pek bir sorunum yok güzellik açısından korede geri kalan hersey uyuyor

    YanıtlaSil